Egy hétvégébe belefér! A Neszmély - Párkány - Esztergom háromszög

2019. május 13.   0 hozzászólás

Lassan hagyománnyá válik nálunk, hogy egy-egy kirándulást a hármas szám köré rendezünk, hiszen korábbi cikkünkben is három csodás látnivalót mutattunk be! Gyertek velünk egy képes utazásra, melyben Neszmély, Párkány és Esztergom mutatja meg magát!

Utunk első állomása Neszmély volt, mely az egykori Mészárosok útja mentén helyezkedik el. Ma már számmal jelöljük az utakat, de régen a beszédes nevekből mindenki tudta annak funkcióját. Ez az út volt ugyanis amelyen a marhákat terelték az Alföldről, Buda érintésével a bécsi vágóhidakra.

Neszmélyen található a hangulatos hajóskanzen, remek kiállításokkal, érdekes vízijárművekkel, amit jó szívvel ajánlunk mindnekinek.

A hajók életét is nyomon követhetjük a hajóskanzenben a kezdetektől egészen az elmúlásig...

Aki a páratlan panorámában szeretne gyönyörködni Neszmélyen, az rövid autózást követően máris a hegytetőn lévő Hilltop Borhotel és Étterem találhatja magát.

Ottjártunkkor épp egy esüvőre készültek, melyhez nem is választhattak voln szebb hátteret.

Neszmély után egy éjszakára átruccantunk Szlovákiába. Párkánynak - vagy ahogy a szlovákok hívják, Stúrovónak - két erőssége is van!

Az egyik:

Innen a legszebb a panoráma az Esztergomi Bazilikára és a Várra.

A másik:

Az autentikus török konyhával rendelkező Artemis Hotel, mely nem a tömegturizmusra, de annál inkább a minőségre épít.

A tulajdonos Ahmet - aki egy felvidéki magyar hölggyel alkot egy párt közel harminc éve - szeretné megismertetni vendégeivel Anatólia fűszereit és az igazi törökfürdő, a HAMAM áldásos hatását.

"Az esztergomi Várhegyen épült főtemplom hagyománye több mint ezer évvel ezelőttre nyúlik vissza, hiszen 970 körül Géza fejedelem építtetett ezen a helyen templomot palotája mellé. Itt koronázták meg 1000 karácsonyán István királyt is, a II. Szilveszter pápa által küldött koronával."

Érdekes élményben volt részünk, hiszen éppen az Esztergomi Bazilikában nézelődtünk, amikor egy kínai keresztényekből álló csoportra lettünk figyelmesek. A népes csapat minden tagja egyesével odaállt a kupola alatti, mértani középpontot jelölő helyre és elmondta saját imáját, amit aztán szokás szerint fényképpel dokumentáltak is. 😊

A kínai keresztényekről korábban már szóltunk. ▷ Nézzétek meg a Világszép.hu YouTube csatornán lévő, s erről is szóló videót: ITT

Az Esztergomi Bazilika Altemplomát nem szabad kihagyni! Mi is aláereszkedtünk:

Elképsztő látvány az oszlopcsarnok, amely aztán Mindszenty József bíboros - született Pehm József -, Magyarország utolsó hercegprímása sírjához vezet.

S ami igazán megragadó volt, az Vitéz János síremlékének fedőlapja (✝︎1472), melyből következtethetünk Mátyás király kancellárjának, a pozsonyi egyetem alapítójának valódi vonásaira!

Ami újdonság volt számunkra, az a KIRÁLYI VÁR! A romos állapot már a múltté, most már méltó körülmények fogadják a látogatókat István király "szülőházában".

A belső udvar:

Zárásképpen pedig következzen a rekonstruált lakószoba képe:

Kirándulási tipp! S ha tetszett a videó, kérlek iratkozz fel a Világszép.hu YouTube csatornára: ITT

Hozzászólások

Eddig még nem érkezett hozzászólás, legyen Ön az első!

Világszép

Csodás tájak, helyszínek, úti tippek, meghökkentő szokások, gasztronómiai különlegességek. Elfeledett események, történelmi furcsaságok, hírességek eltitkolt históriája. Kitekintő a világra saját tapasztalat alapján. Hibák, amiket neked már nem kell elkövetned!